Home

Boek recensie Volkskrant

Boeken De Volkskrant

1. Het laatste nieuws met duiding van redacteuren, achtergronden, columns, opinie, wetenschap, en recensies van kunst & cultuur door de Volkskrant
  2. De Volkskrant Boeken. Mooie romans, spannende non-fictie, interviews en pittige recensies: Iedere vrijdagmiddag recensies, interviews en het Boek van de Week verzameld door de boekenredactie. Schrijf je hier in voor je wekelijkse shot literatuur..
  3. Zelden word je zo vrolijk van een tragisch boek als De laatste zomer in de stad ★★★★★ Gianfranco Calligarich debuteerde in 1973 met De laatste zomer in de stad. Bijna 50 jaar later is het boek, geheel terecht, herontdekt. Wat een heerlijke misère. Emilia Menkveld 30 juli 2020, 17:2
  4. In: Volkskrant op 11-03-2016 Schrijver recensie: Maria Barnas Nieuwe manier van kijken Lees deze recensie: Brieven uit Genua Ilja Leonard Pfeijffer In: Volkskrant op 11-03-2016 Schrijver recensie: Arjan Peters Selfiesticklectuur, oftewel een borstklopperig brieven boek Lees deze recensie: Hersenstormen Jon Palfreman In: Volkskrant op 19-02-2016.
  5. In: Volkskrant op 11-03-2016 Schrijver recensie: Arjan Peters Selfiesticklectuur, oftewel een borstklopperig brieven boek Lees deze recensie: Hersenstormen Jon Palfreman In: Volkskrant op 19-02-2016 Schrijver recensie: Henk Blanken De wetenschapsjournalist laat zich op sleeptouw nemen door de patiënt die hij ook is Lees deze recensie

Van wekelijkse boekrecensies tot achtergronden over literaire trends en ontwikkelingen en actualiteit in de uitgeverswereld

Het laatste nieuws met duiding van redacteuren, achtergronden, columns, opinie, wetenschap, en recensies van kunst & cultuur door Trouw Het zoutpad. Raynor Winn en haar man Moth zijn al meer dan dertig jaar samen. Hun oude boerderij in Wales hebben ze in de loop der tijd steen voor steen opgeknapt en omgebouwd tot een goedlopende B&B. Dan raken ze binnen een paar dagen alles kwijt: ze verliezen hun huis door een speculatieschandaal en ze krijgen te horen dat Moth een ernstige ziekte heeft

Boekrecensies De Volkskrant

7-apr-2012 - Handig! Een overzicht van alle boeken die in de Volkskrant boekenbijlage vijf ***** sterren hebben gekregen. Bekijk meer ideeën over boeken, boekhandels, sterren Boek der rusteloosheid. Daar begint de magie, want dit boek biedt een ongekende rijkdom aan ideeën, gedachten en gevoelens. [Recensie] Via August Willemsen ben ik dan beland bij Fernando Pessoa en zijn magnum opus, Het boek der rusteloosheid. Pessoa heeft het grootste deel van zijn leven aan dit.. Lierop, Tea van - Essen, Rob van - Een roadtrip in tijd en ruimte Afgelopen maandag won Rob van Essen de Libris Literatuur Prijs 2019 voor zijn roman De goede zoon. Hierbij de recensie van het winnende boek door Tea van Lierop. [Recensie] De flaptekst belooft een roman waarin niet meer gewerkt hoeft te worden, iedereen krijgt een basissalaris

boekrecensies De Volkskrant

Je volgende boek ontdek je op Hebban. Elke dag schrijven en delen we op Hebban honderden recensies. In dit overzicht vind je de meest recente Lichter dan ik. Java, 1850. Isah is de dochter van de kleermaakster van de sultan en groeit op in de gesloten gemeenschap van de Kraton, het vorstenverblijf in Djokja. Haar levensloop in de traditionele standenmaatschappij lijkt daarmee vast te staan. Maar Isah is eigenzinnig en loopt weg van huis. Ze wordt huishoudster én minnares van een Hollandse officier en schenkt hem twee dochters Het verhaal van de dienstmaagd. Het verhaal van de Dienstmaagd speelt zich af in een republiek waarvan het totalitaire regime naar de letter van het bijbelboek Genesis heerst. De maatschappijvorm die daaruit voortvloeit is op zijn zachtst gezegd bizar. De 'Dienstmaagden' vormen een van de nieuwe 'klassen' in deze strikt gereguleerde maatschappij Recensie waarin eiser onder andere gekkie en koning van dit gekkenhuis wordt genoemd niet onrechtmatig: boek waarin eiser wordt besproken geeft voldoende aanleiding voor deze waardeoordelen, eiser heeft zich in eerdere publicaties in sterke bewoordingen geuit, eiser is publiek figuur en eiser kan zich niet beroepen op reputatieverlies omdat dit reputatieverlies nu gevolg is van het.

De Volkskrant Boeke

De Stem. Een vrome Somalische asielzoekster komt als oppas in dienst bij het gezin van Zelda en Bor, en ontpopt zich tot hun verbijstering tot een fenomenale zangeres. Haar naam is Amal. Ze is zo goed dat ze haar opgeven voor het populaire tv-programma De Stem. Tijdens haar spectaculaire eerste optreden verklaart Amal zich voor het oog van het publiek afvallig van haar geloof; en meteen. Boekje van 'de koningin' [Recensie] Sonja Maria Barend wordt wel 'de koningin van de talkshow' genoemd. Meer dan veertig jaar was ze op televisie te zien. Eind 2006 hield ze De eeuw van de Volkskrant. Een krant die meegroeit met de tijd [Recensie]. Kolja. Sint-Petersburg en de Tsjaikovski's - een nieuwe grote historische roman van de meester in het genre Kolja is acht jaar oud en doofstom als de gebroeders Modest en Pjotr Iljitsj Tsjaikovski zich over hem ontfermen. Zeventien jaar lang trekken zij met hem op. Reizend door Europa bevrijden zij de jongen uit zijn isolement. Wanneer Pjotr Iljitsj in 1893 in Sint-Petersburg overlijdt. Volkskrant: de metamorfose van Vree Van. 0. Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0. Non-fictie Topics 0 + Genre Geschiedenis & Politiek Archeologie Uitgeverij Meulenhoff Boekerij Eerste editie 01 oktober 1996 Laatste editie 01 oktober 1996 ISBN 9789029053792

boek.nl / boekmerk / alle nominaties per prij

Tip 2: verklap niet teveel. Geef je mening. Een recensie is geen samenvatting waarin je driekwart van het boek al verklapt; het is juist de kunst om zo weinig mogelijk over de inhoud te vertellen, maar de lezer van je recensie wel nieuwsgierig te maken '1984' van George Orwell -- een dystopisch schrikbeeld over de toekomst. Is dit boek met recht een klassieker? Lees het in de recensie In één boek de geschiedenis van de Verenigde Staten vatten - het land en de mensen -, dat is wat Annie Proulx doet met haar monumentale werk over een familie van houtkappers en bosbeheerders. Aan de hand van de levens van leden van een en dezelfde familie door de eeuwen heen, schetst ze een onthutsend beeld van de roofbouw die er door de mens op het ongerepte oerlandschap is gepleegd. Een. Recensie door Helena van Dijk In kwantitatieve zin is het oeuvre van de Amerikaanse Marilynne Robinson (1943) misschien niet heel omvangrijk - er verschenen van haar hand welgeteld zeven boeken tussen 1980 en 2020 - maar de waardering voor die boeken is er niet minder om Recensie van het boek Boy 7 (Mirjam Mous) voor het vak nederlands en de methode Nieuw Nederlands. Dit verslag is op 3 november 2012 gepubliceerd op Scholieren.com en gemaakt door een scholier (2e klas vwo

boek.nl / boekmerk / alle recensente

De geniale vriendin is het vierde boek van de auteur die achter het pseudoniem Elena Ferrante zit. Wie zij of hij precies is, is onbekend, het enige dat we van haar weten is dat ze omstreeks 1965 in Napels geboren werd, lang in het buitenland heeft gewoond en dus inmiddels drie goed ontvangen boeken schreef. Een auteur die publiciteit accepteert, heeft tenminste in theorie geaccepteerd dat. Het boek stamt uit 1983 en maakte zoveel indruk op me (ik was 11 of 12 toen ik het las) dat ik altijd wat verstijfd in de auto zat als we langs het Duitse stadje Fulda reden, de plek des onheils in het boek, op weg naar wintersport Het is een kadertje of tekstje over de algemene informatie van het boek: uitgeverij, verschijningsdatum, aantal bladzijden en noem het maar op. Hier kun je ook vermelden of het bijvoorbeeld een recensie-exemplaar was, je kunt linkjes neerzetten naar bijvoorbeeld Bol.com en Goodreads en natuurlijk je beoordeling in sterren invoegen, als je dat wilt (recenseren zonder ratingssysteem kan ook prima!)

Verplancke, Marnix - Jong, Oek de - Schaduw over het succes De eerste zin: Zwijgend zaten ze in de taxi. Recensie Op het eerste zicht is het leven van Maris Coppoolse een succes. Op zijn 59e behoort hij tot de wereldwijde top tien van de schilderkunst. In het Amsterdams Stedelijk Museum gaat een overzichtstentoonstelling van zijn werk van de laatste 35 jaar van start en zowel The. Peter Buwalda: In zijn langverwachte tweede roman maakt Peter Buwalda de verwachtingen waar. Het lijkt een soort vliegveldthriller, waarin machtige en smerige mannen ten val komen. Dit boek maakt. Nog erger dan de Tokkies. Dankzij de vele positieve publiciteit de afgelopen weken (onder meer met een lang essay in NRC Handelsblad waarin uitgelegd waarom de Belgen beter zijn) is de roman De helaasheid der dingen van Dimitri Verhulst al aan zijn derde druk bezig. In twaalf hoofdstukken, allen te lezen als aparte verhalen, geeft de schrijver een (hoop ik) fictieve weergave van zijn jeugd

Recensie Kaas - Willem Elsschot. Dit boek uit 1933 wordt gezien als een echte klassieker in de Vlaamse literatuur. Het is het meest vertaalde Vlaamse boek aller tijden. Met deze referenties ben ik er maar eens goed voor gaan zitten. Dit vrij korte boek gaat over Frans Laarmans recensie Recensie: Het Gouden Ei, Maar zijn doorbraak maakte Krabbé toch echt met zijn boek Het Gouden Ei uit 1984. Het boek werd in 11 talen vertaald, twee maal verfilmd en won daarbij twee prijzen waaronder een Gouden Kalf. Een uitermate goede reden om dit boek toch een keer te lezen

NRC Boeken - Recensies, de achtergrondartikelen en interview

Recensie van het boek Cel (Charles den Tex) voor het vak nederlands. Dit verslag is op 12 maart 2017 gepubliceerd op Scholieren.com en gemaakt door Aafke (4e klas vwo Het laatste nieuws met duiding van redacteuren, achtergronden, columns, opinie, wetenschap, en recensies van kunst & cultuur door Het Parool De recensie is op te delen in een inleiding, middenstuk en slot. Maak geen gebruik van alinea's of tussenkopjes: het zijn echt alleen deze drie delen. Inspringen mag wel. Tijdens de recensie moeten de volgende dingen in ieder geval aan bod komen: Een goede inleiding Maak iemand nieuwsgierig naar het boek en jouw recensie De man, de stad en het bier' Annejet van der Zijl en Recensie 'Moord in de Bloedstraat & andere verhalen' Annejet van der Zijl. Daarnaast heb ik ook haar boek Sonny Boy en haar biografie over de jonge prins Bernhard gelezen Het boek van Bregman is een geschenk in deze barre 'Winter is coming'-tijden. De mens is slecht (vooral de andere mens), politici deugen niet en met de wereld gaat het de verkeerde richting uit - dat is de tot vandaag de dag heersende opvatting in de pers, gebaseerd op dubieus wetenschappelijk onderzoek en eeuwenlange zelfhaat

Donald Trump Archieven - Alles over boeken en schrijvers

'Door dit boek over misstanden in Afrika moest Heineken het boetekleed aantrekken' Recensie Volkskrant **** 'Olivier van Beemen is de horzel van bierbrouwer Heineken in Afrika. Dat doet de onderzoeksjournalist zo goed dat het bedrijf heeft besloten in godsnaam dan maar opening van zaken te geven. ' Volkskrant, 31 maart 2018. Laatste nieuw Schrijver promoot boek met quote uit niet-bestaande recensie. Uitgeverij Prometheus gaat per direct een promotieposter voor de nieuwe roman van de Nederlandse schrijver Mano Bouzamour (27) uit het.

Vier sterren voor 'Biefstuk' van Judith Eykelenboom in de

Recensie: Wanhoop - Eva Burgers. Olivia trekt haar leven in Nederland niet meer. Chicklit.nl feelgood boek van het jaar 2020... Feelgood boeken voor als je down bent van de... 13 series die je kan kijken als je The Vampir... 25 feiten over populaire kerstfilms die je.. Recensie van boek Gezagsdragers - De publieke zaak op zoek naar haar verdedigers, door Suzanne Weusten in de Volkskrant, 12 januari 2013 Recensies van alle theatervoorstellingen: toneel, dans, cabaret, musical, opera, jeugdtheater en mim Recensie: Arnon Grunberg - Blauwe maandagen. Recensies; Frank van Dijl. 04/02/2017. Een nieuw fenomeen in de Nederlandse letteren. Het ziet er naar uit dat we een nieuw fenomeen hebben in de Nederlandse letteren. Met het wachten op de eerste opdracht van het bureau eindigt het boek Blok gooit ons vanaf het eerste moment in de chaos, wat met name tot uitdrukking komt in het gebruik van een misselijkmakende handheldcamera. Godzijdank belandt zijn Boy 7 na deze introductie in rustiger vaarwater, maar of het er veel beter op wordt valt te bezien. Het personage Sam en zijn positie worden verder uitgediept in een aaneenschakeling van flashbacks

Recensie van het boek Het gouden ei (Tim Krabbé) voor het vak nederlands. Dit verslag is op 8 januari 2005 gepubliceerd op Scholieren.com en gemaakt door een scholier (5e klas havo De redactie van Nieuws voor diëtisten vroeg Herma ten Have, oncologie-diëtist, om een recensie te schrijven van het boek Kankervrij van William Cortvriendt. Een kritische blik op een boek dat veel belooft, maar op de [ Nieuws en video's over CD-recensies. Betrouwbaar, gratis en snel op NU.nl, de grootste nieuwssite van Nederland Recensie in de Volkskrant van 16 april 2011. Door een gat in de bladzij je favoriete sprookje in *** Slechts af en toe verschijnt er iets dat aangenaam weet te verrassen, zoals enkele maanden geleden het nauwelijks opgemerkte Grimmie van Pieter Feller (1952) Recensie van het boek De held (Jessica Durlacher) voor het vak nederlands. Dit verslag is op 16 december 2015 gepubliceerd op Scholieren.com en gemaakt door Frank (4e klas havo

Het boek is verder erg geschreven vanuit een 21e-eeuws perspectief; Ik ben het wel eens met de recensie over de ietwat karikaturale karakters van de familie van Puck, maar kan me toch ook voorstellen dat het zo is gegaan en beleefd. Wat een eenzaamheid Recensie Een recensie is een (vaak) kritisch commentaar op bepaalde culturele uitingen of objecten als een boek, film, toneelvoorstelling of videospel. Maar ook restaurants en hotels worden vaak door middel van recensies beoordeeld. In een recensie geeft de recensent naast algemene informatie ook zijn mening

Nieuws en video's over De Volkskrant. Betrouwbaar, gratis en snel op NU.nl, de grootste nieuwssite van Nederland 2-aug-2017 - Deze pin is ontdekt door Collation. Ontdek (en bewaar!) je eigen pins op Pinterest Liefhebbers van Frankrijk, geschiedenis en reizen opgelet. Stefan Hertmans neemt je in zijn boek mee op een adembenemende reis langs oude Franse dorpen en steden en door de geschiedenis van de elfde eeuw. De auteur van het veelgeroemde Oorlog en terpentijn brengt - met twee eeuwenoude documenten als vertrekpunt en de weinige overblijfselen uit die tijd als decor - een jonge vrouw uit die. Oorlogswinter is voor een belangrijk deel het waargebeurde verhaal van jeugdboekenschrijver Jan Terlouw. Terlouw heeft de oorlog bewust meegemaakt en heeft een aantal van zijn ervaringen verwerkt in het boek. Terwijl Terlouw met het boek geprobeerd heeft de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog te duiden, is het voor veel personen die het boek gelezen hebben toch vooral een heel spannend.

Recensie Boeken De grote vragen zitten onder de honing in de nieuwe Stefan Hertmans. Als literatuurkritiek alleen stijlkritiek was, waren Dat boek bracht Hertmans (1951),. Er zijn in de bergen drie soorten mensen, zo krijgen we mee in Paolo Cognetti's mooie roman over vriendschap en gezinsbanden. Je hebt mensen die in de lagere bosrijke gedeeltes op hun plek zijn, je hebt er die het liefst op de alpenweides net boven de boomgrens verblijven en je hebt de hoogvliegers voor wie het niet rotsachtig en hoog genoeg kan. Lees de volledige recensie De Volkskrant heeft besloten de brief niet te plaatsen. Wel kreeg ik een mail van de chef boeken ' (Wilma de Rek, hv). ' Ik denk dat ik daar niet zomaar uit mag citeren, maar de chef boeken vraagt zich (enigszins denigrerend) af welke Sir Edmund ik lees, omdat er in de boekenbijlage van de Volkskrant gewoon over kinderboeken wordt geschreven

Boekrecensies Trou

Afgelopen zaterdag verscheen er een schitterende vier sterren-recensie voor Quarantaine van Wytske Versteeg in de Volkskrant.Recensent Persis Bekkering schrijft: De kunde van Versteeg zit erin dat ze van een leeg vat toch een intrigerend personage weet te maken, dat ze een gebrek aan verbeelding kan tonen in een sprankelend proza Loo, Tessa. de - Isabelle - De Volkskrant. Schrijver Loo, Tessa de Titel Isabelle Jaar van uitgave 1989 Bron De Volkskrant Publicatiedatum 10-1 1-1989 Recensent Jessica Durlacher Recensietitel In de kleren van de Rommelmarkt . Stof voor een verhaal: mooi jong meisje, een filmster nog wel, verdwijnt in bergachtig gebied in Frankrijk

Het zoutpad van Raynor Winn Boek en recensies Hebban

In het onderstaande overzicht met recensies nieuwe boeken 2018 staat de nieuwste review bovenaan de lijst. Door op de link te klikken kun je de hele recensie lezen en uitgebreide informatie over het boek vinden. Boekrecensies Maart 2019; Boekrecensies Februari 2019; Boekrecensies Januari 201 Recensies over het boek Wij hebben besloten om over ieder boek twee recensies te schrijven die door andere zijn geschreven, om u zo'n eerlijk mogelijke blik te geven op het boek. We hebben tevens besloten om geen scholieren te kiezen voor onze recensies omdat ze vaak een negatieve voorgedachten hebben over het lezen van boeken Recensies zijn kritische beschouwingen van een boek, een expositie, een toneelvoorstelling, een film enzovoorts. Wellicht moet u tijdens uw studie of binnen uw werk een recensie schrijven. Beschreven worden de drie onderdelen van een boekrecensie Met Ik zie je tussen de wolken heeft Maren Stoffels zichzelf overtroffen. In mijn ogen is dit heftige en emotionele boek haar beste tot nu toe. Ik ben nu al benieuwd naar Marens volgende boek, Race. Ik kan niet wachten

Ik heb het boek gala van Ronald giphart gelezen en nu zoek ik een goede site met recensies, iemand een aanbeveling? Goeievraag is het grootste vraag en antwoord platform van Nederland In 2020 is het boek 'Woeste Willem' te koop voor 2,50 tijdens de actie 'Geef een prentenboek cadeau'. Woeste Willem - Recensie Over de actie 'Geef een prentenboek cadeau' De missie van 'geef een (prenten)boek cadeau' is alle kinderen te laten opgroeien tussen de mooiste kinderboeken Recensie: De zeven zussen - Lucinda Riley. De zeven zussen is het eerste deel van een zevendelige serie geschreven door Lucinda Riley.Er zijn zes zussen geadopteerd door dezelfde vader, Pa Salt. Pa Salt overlijdt onverwacht en laat voor zijn geadopteerde dochters brieven en andere aanwijzingen achter om op zoek te gaan naar hun herkomst 'Een boek met grappige gedichten, die goed zijn voor een glimlach' de Volkskrant 'Een ode aan de taal' NBD Biblion 'Flauwe aliteraties, clichématige beelden en een haperend ritme ontsieren de gedichten' Leeswelp 'Wie geen idee heeft wat baffetoen betekent, wordt prachtig op weg geholpen door Leroy. Wie het wel weet, boft dubbel.

50+ ideeën over BOEKEN VIJF STERREN IN VOLKSKRANT boeken

recensie De donkere kamer van Damokles recensie De donkere kamer van Damokles is een boek dat je al gelijk van de eerste bladzijde meeneemt in een spannend en integrerend verhaal. Deze klassieker, geschreven door Willem Frederik Hermans, kwam tot mijn aandacht tijdens enkele minuten googlen en is zeker de moeite waard om te lezen Het boek stamt al weer uit 2005, maar is nog steeds actueel. Het roept interessante en beklemmende vragen op over de vermogens van mensen om rondom het spelen met DNA weloverwogen keuzes te maken en laat zien waarom het zelf voor schepper willen spelen gevaarlijk én tegelijk verleidelijk is. Lees de volledige recensie een goede huwelijksroman maar geen detective door Hugo Uitdehaag, Maarten 't Hart, De kroongetuige, Arbeiderspers, 1983 Een mengelmoes van een huwelijksroman en een detective. Zo noemt 't Hart het zelf. Het is ook een goed geschreven huwelijks roman, maar als detective laat het echter nog wat te wensen over. De kroongetuige begint met het perspectie

Dit is de homepage van De Leesfabriek, het online platform voor lezende jongeren van 15 tot 25 jaar. Gestart in 2011 verzamelden we al meer dan 1800 recensies van boeken die door jongeren werden gelezen. Hier delen zij hun leesbeleving. Ook jij kunt deelnemen Het boek Niemands meisje is een prachtige jeugdroman die je niet meer loslaat. Schrijfster Lydia Rood heeft een herkenbaar personage neer weten te zetten en haar verhaal op een bijzondere manier verteld. Voor de jonge doelgroep kan het boek soms wat ingewikkeld zijn en het is daarom ook zeker een aanrader voor volwassenen, alleen al om terug te gaan naar het begrip waar de meeste jongeren mee. Recensie van Boy 7 - Mirjam mous. Krijg jij als lezer de puzzel compleet? Boy 7 is een buitengewoon spannend boek. We lezen het verhaal vanuit het gezichtspunt van Boy Seven, in de ik-vorm. Het verhaal wisselt tussen het heden en verleden en bevat belangrijke fragmenten uit het notebook van Boy Seven Mening over het boek. Recensie van Roos (12-15 jaar) Hoe kom je aan het boek? Geleend van de onlinebibliotheek Wat vind je van het boek? ★★★★☆ Waarom heb je dit boek uitgekozen om te lezen? Ik vond de tekst op de achterkant leuk, Ik heb al andere boeken van deze schrijver gelezen Welke steekwoorden passen bij het boek? lang. Recensie Kappen! Sander zit op een middelbare school met een aantal vrienden, Echter zijn 2 van die vrienden de laatste tijd nogal veranderd die vrienden gaan met Emiel om. Emiel is een jongen die van alles doet wat niet mag en de vrienden van sander doen daar gewoon aan mee

De Leesclub van Alles Dagelijks nieuwe boekrecensies

De Boekhandelsprijs en een prachtige recensie in de

Cultuur & Media De Volkskrant

Heb het boek gelezen en zat wel de gehele film te denken of ik dit nou wel gelezen heb. Mensen die de Hobbit ook hebben gelezen waren het met me eens. Jackson heeft het hoofdverhaal gepakt (van A tot Z lopen, met een onmogelijk opdracht ook erg herkennend) en heeft er zelf een hele hoop omheen bedacht, maar wat moet je als je een boek in drie delen verfilmd die kleiner is dan het eerste deel. Het zal me verder overigens benieuwen. Van tevoren werd er een enorme hype tegenaan gegooid maar je leest in bijna geen enkele recensie dat het een klassieker in de dop is. Van mij hadden ze er ook best een film van dik vier uur tegenaan mogen gooien en het hele boek in één keer verfilmen

Contact | Het land van SoekmekaarLand van Afkomst (uit de Volkskrant) | Dido Michielsen

Blijf op de hoogte. Meld je aan voor onze nieuwsbrief voor het laatste nieuws. Ik meld me aan Voskamp, Nico - Scarrow, Simon - Leven om te overleven [Recensie] Het is 61 voor Christus, het Romeinse Rijk bloeit erop los. De achtjarige Marcus Cornelius Primus leeft op het eiland Lefkas, samen met zijn vader Titius, moeder Livia en Cerberus de wolfshond. Ze wonen op een stille boerderij waar het leven goed is. Toch heeft het noodlot pech voor Marcus in petto Het boek verraste mij totaal en ik vond de manier waarop de twee verhalen met elkaar samenkwamen echt sterk. Daarnaast was ook de manier van hoe het boek is opgezet erg goed. Ik bedoel hierbij niet de twee verhaallijnen (wat overigens ook lekker las doordat je een beetje informatie van beiden verhalen kreeg, maar het exacte verband komt pas aan het einde), ik bedoel het verloop van het verhaal Waar is de fiets uit <i>Turks fruit</i> gebleven? Hoe smaakt Buckler-bier eigenlijk - na al die jaren? Wie draagt het kruis uit <i>The Passion</i> als het geen Pasen is? Past Ad Visser van AVRO'S<i>Toppop</i> zijn jasje nog? Is er nog iets over van de dansvloer van de Roxy? Bij welke rage voelt u zich het meest thuis: flippo's, wuppies of speldjes? En welk meubel heeft u het liefst over de.

• Wat is een daalder.
  • Jura Frankrijk.
  • Kosten Silver ring splint.